DNA osakkaaksi BooxMediaan

LEHDISTÖTIEDOTE 18.6.2012 klo 9.00

DNA Oy on hankkinut Booxmedia Oy:stä 20 prosentin omistusosuuden. Järjestelyn myötä DNA aloittaa Booxmedian kanssa myynti- ja markkinointiyhteistyön.

Booxmedia Oy tarjoaa booxTV -palvelua, joka mahdollistaa älypuhelimilla ja tableteilla televisiosisältöjen verkkotallennuksen.

DNA aloittaa liiketoimintajärjestelyn myötä myynti- ja markkinointiyhteistyön Booxmedian kanssa. DNA tulee muun muassa tarjoamaan kesäkampanjassaan valikoiduille puhelin- ja laajakaista-asiakkailleen booxTV -palvelun 6 kuukaudeksi veloituksetta.

– Olemme todella innoissamme yhteistyöstä Booxmedian kanssa. Yhtiön tuottama erittäin innovatiivinen BooxTV-palvelu tarjoaa televisionkatselulle aivan uusia käyttötapoja ja -paikkoja, minkä uskomme tuovan asiakkaillemme paljon lisäarvoa. Suomen johtavana tv-toimijana ja edistyksellisenä matkaviestinoperaattorina meille on luontevaa laajentaa toimintaa televisiopalveluiden tarjoamiseen myös mobiilipäätelaitteilla, DNA:n televisioliiketoiminnan johtaja Mikko Saarentaus kommentoi

– Yhteistyö DNA:n kanssa antaa meille loistavan mahdollisuuden saada entistä enemmän näkyvyyttä ja uusia asiakkaita juuri uudistuneelle ohjelmakohtaista tallentamista käyttävälle booxTV 3.0 -palvelullemme. DNA:n investointi Booxmediaan antaa meille myös erinomaisen mahdollisuuden nopeuttaa tuotekehityshankkeidemme tuotteistamista, joiden uskomme asettavan uudenlaisen merkkipaalun ei vain mobiili-TV-palveluille, vaan myös laajemmin sille, kuinka kuluttajat tulevat tulevaisuudessa löytämään, maksamaan ja kontrolloimaan sisältöä matkaviestimiä ja internetiin yhteydessä olevia laitteita hyväksi käyttäen, Booxmedia Oy:n toimitusjohtaja Jukka Sintonen kertoo.

Uusi ohjelmakohtaisen tallentamisen mahdollistava booxTV 3.0 toimii Apple- (iPhone, iPad, iPod Touch), ja Android-laitteilla kaikkialla, missä on wlan- tai 3G-yhteys. Windows Phone -versio julkaistaan kesän aikana.

Liiketoimintajärjestelyn arvoa ei julkisteta.

Lisätietoja:
televisioliiketoiminnan johtaja Mikko Saarentaus, DNA Oy, puh. 044 549 0374, mikko.saarentaus@dna.fi
toimitusjohtaja Jukka Sintonen, Booxmedia Oy, puh.040 7629769, jukka.sintonen@siirto.booxmedia.com
Palvelun esittely: www.booxtv.fi
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille ja yrityksille laadukkaita, viimeisintä teknologiaa hyödyntäviä puhe-, data- ja tv-palveluita. DNA:n liikevaihto vuonna 2011 oli 728 miljoonaa euroa ja liikevoitto 51 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi.

Booxmedia on perustettu vuonna 2009 Nokian ja Tekesin Innovation Mill -ohjelman piirissä. Helsingissä toimiva yritys on johtava mobiili-tv-teknologioiden ja palvelujen tarjoaja. Kuluttajille Booxmedia on tuttu booxTV-sovelluksesta, joka on tällä hetkellä iTunes- ja Google Play -markkinoiden eniten myytyjä ja ladattuja mobiili-tv-sovelluksia. Booxmedian tärkeimmille teknologioille on haettu patentteja, ja ne on jo lisensoitu eräille suomalaisille mediateollisuuden toimijoille.