Jorma Sairanen ja Booxmedia lähtevät yhdessä kehittämään kotimaista ohjelmakirjastoa

Booxmedia Oy lähtee suunnittelemaan esitys- ja kauppapaikkaa suomalaisille tv-sarjoille ja elokuville. TV-alan pitkäaikainen vaikuttaja, MTV Oy:n entinen ohjelmajohtaja Jorma Sairanen on nimitetty Booxmedian neuvonantajaksi tässä hankkeessa.

Booxmedia on toiminut tiennäyttäjänä TV-palveluiden tarjoamiseksi, ei pelkästään älypuhelimilla ja tableteilla, vaan myös kaikilla, tavalla tai toisella internetiin yhteydessä olevilla, isoilla näytöillä. Nettitelevisiokuluttajapalvelun booxTV:n myötä Booxmedialle on käynyt selväksi, että kotimaisia TV-ohjelmia ja videosisältöjä on vaikea löytää. Kotimainen ohjelmakirjasto toisi tähän muutoksen, kun kotimaiset TV- ja elokuvasisällöt voitaisiin kerätä yhteisvoimin yhteen paikkaan kuluttajien saataville.

Jorma Sairanen kommentoi: “Booxtv edustaa sisältöjen katselun uusinta teknologiaa ja vastaa tällä hetkellä erinomaisesti suomalaisten uusiin katselutottumuksiin ja tarpeisiin. Booxtv on erittäin helposti käytettävissä ja tekniikaltaan luotettava. Pyrimme tämän vuoden aikana rakentamaan suomalaisille uuden ohjelmavaraston, jonka yksi päätarkoituksia on saada katseluun sisältöjä, jotka tällä hetkellä ovat vaikeasti katsottavissa tai löydettävissä. Mukaan saadaan varmasti myös melkoinen määrä yleisön perinteisiä suosikkeja. Sisällöt tulevat olemaan sekä ilmaisia että maksullisia”.

Jukka Sintonen, Booxmedian toimitusjohtaja, kommentoi: ”Booxmediassa olemme tehneet uutterasti ja johdonmukaisesti työtä saadaksemme teknologisen alustamme tukemaan kaikkia sisältötyyppejä, kuten suoria lähetyksiä, nettitallennuksia ja tilausohjelmia. Nyt kun voimme tuoda suoraan kuluttajalle kaikki nämä sisällöt eri liiketoimintamalleja, kuten kertatilausta, jatkuvaa tilausta ja mainosrahoitteisuutta hyödyntäen, on tullut aika aktivoitua sisällönhankinnan saralla. Booxmediassa olemme erittäin innostuneita saadessamme Jorma Sairasen kaltaisen kovan luokan ammattilaisen tukemaan meitä tässä hankkeessa. Haluamme tuoda markkinoille palvelun, josta käyttäjän on helppoa ja hauskaa löytää suomalaisia tv- ja elokuvasisältöjä ja olla samalla omalta osaltamme edesauttamassa alan uudistumista ja kotimaisten palvelujen kilpailukykyä.”

Booxmedia toivottaa tervetulleeksi kaikki kiinnostuneet sisällönomistajat mukaan suunnittelemaan ja toteuttamaan ohjelmakirjastoa. Yhteinen suomalainen ohjelmakirjasto toisi turvallisen jakelukanavan sisällönomistajille ja kuluttajille kätevän tavan katsoa suomalaisia elokuvia ja TV-ohjelmia.

Lisätietoja antaa:
Booxmedia Oy
Jukka Sintonen
jukka.sintonen@siirto.booxmedia.com

Tietoa Booxmediasta
Booxmedia Oy on Euroopan johtava skaalautuvien ja suorituskykyisten pilvitelevisioratkaisujen tuottaja sekä suomalaisille että kansainvälisille palveluntuottajille ja mediayhtiöille. Booxmedian kokonaisratkaisu kattaa digitaalisen mediasisällön enkoodauksen, transkoodauksen, tallennuksen, suoratoiston ja latausmahdollisuuden kaikilla tilaus- ja maksuvaihtoehdoilla sekä kaikilla tärkeillä alustoilla kuten Apple iOS, Android, Windows Phone, selain, pelikonsoli tai älytelevisio. Booxmedian teknologia on patentoitu ja kehitetty jakamaan turvallisesti ja luotettavasti televisiosisältöjä mihin hyvänsä internetiin kytkettyyn päätelaitteeseen. Booxmedian palveluita käyttävät kymmenet tuhannet kuluttajat päivittäin yksin Suomessa. Vuonna 2009 perustettu Booxmedia on nopean kansainvälistymisen polulla ja sen pääkonttori on Helsingissä.

Yhtiön kotisivut: www.booxmedia.com ja TV-palvelun sivut www.booxtv.fi.