Suomalainen Booxmedia läpimurtoon Euroopan markkinoilla uuden mediayhtiökumppanuuden myötä

Lehdistötiedote - vapaa julkaistavaksi 10.7.2014 klo 08:00

Helsinki 10.7.2014 – Booxmedia, Euroopan innovaatiojohtaja pilvitelevisioratkaisujen tuottamisessa on julkistanut merkittävän yhteistyösopimuksen monikansallisen Euro Media Group:iin (EMG) kuuluvan hollantilaisen United-yhtiön kanssa. Sopimuksen myötä Booxmedian ratkaisu tulee jakeluun seitsemään Euroopan maahan.

Booxmedia tunnetaan Suomessa booxTV- kuluttajapalvelusta, joka on toiminut tiennäyttäjänä vaihtoehtoisena tapana katsoa video- ja TV- sisältöjä. Lisäksi Booxmedia lisenssoi pilvi-TV -teknologiaansa kotimaisille ja ulkomaisille partnereille. Muun muassa DNA:n Welho MatkaTV perustuu Booxmedian teknologiaan, jonka lisäksi Booxmedia on toimittanut teknologiaansa suurelle kansainväliselle sisältötalolle sekä Euroopassa, että Yhdysvalloissa. Booxmedian tuottamilla palveluilla on kymmeniätuhansia käyttäjiä viikoittain.

“Kuluttajat haluavat uusia tapoja katsella TV:tä ja videosisältöjä ajasta ja paikasta riippumatta, sekä millä tahansa laitteella” kertoo Booxmedian toimitusjohtaja Jukka Sintonen. ”Käytön on oltava helppoa ja käyttäjän maku- ja käyttötottumuksiin mukautuvaa ja tietysti toimittava sujuvasti eri profiileilla kaikissa päätelaitteissa, niin televisioilla, tietokoneella kuin tableteilla ja muilla mobiililaitteilla. Booxmedian ratkaisu mahdollistaa myös mobiililaitteen toimisen kaukosäätimenä, johon liittyvää toiminnallisuutta olemme patentoineet ja jonka merkityksen näemme jatkossa edelleenkin kasvavan. Booxmedia tuottaa ratkaisut täysin pilvipohjaisesti ja tarjoaa mediayhtiöille ja operaattoreille täydellisen kokonaisratkaisun sisällön kaupalliseen jakeluun. Nopeasti reagoivat partnerit voivat kanssamme olla mukana TV- ja videojakelun suuressa, juuri nyt tapahtuvassa murroksessa,” Sintonen sanoo.

Euro Media Group on studioiden sekä tv-tuotantoautojen määrällä mitattuna Euroopan suurin TV-yhtiö ja sillä on toimintaa Alankomaiden lisäksi Ranskassa, Belgiassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa, Italiassa ja Sveitsissä.

United-yhtiön johtaja René Delwel kommentoi: “VOD (Video-On-Demand), internet- ja pilvipohjainen TV-sisällön jakelu ovat nyt kaikkien saatavilla Euroopassa. Meillä on ilo työskennellä tiiviissä yhteistyössä alan pioneerin Booxmedian kanssa.” Hän jatkaa: “Asiakkaamme haluavat helppokäyttöisyyttä ja sujuvaa toimivuutta kaikilla päätelaitteilla. Pilvitelevisiopalvelu ei ole enää vain kiva lisätuote, vaan ydinosa tarjontaamme.”

Booxmedia ja United tulevat laajentamaan yhteistyötään seuraavien neljän kuukauden aikana ja lanseeraamaan useita tuotteita yhdessä Euroopan markkinoille. Tulossa olevia uusia ratkaisuja ovat tapahtumien live-lähetykset, TV-ohjelmien tallentaminen pilveen, sekä mainosrahoitteisten ohjelmien lähettäminen pilvipalveluna.

Lisätietoja lehdistölle:

Logo ym. materiaalia: www.booxmedia.com/press-releases/press-kit-fi/

Booxmedia Oy
Jukka Sintonen
jukka.sintonen@siirto.booxmedia.com

United / Euro Media Group
Hans.Blom@United4all.nl

booxmedia-logo-hires

Booxmedia Oy on Euroopan johtava skaalautuvien ja suorituskykyisten pilvitelevisioratkaisujen tuottaja sekä suomalaisille, että kansainvälisille palveluntuottajille ja mediayhtiöille. Booxmedian kokonaisratkaisu kattaa digitaalisen mediasisällön enkoodauksen, transkoodauksen, tallennuksen, suoratoiston ja latausmahdollisuuden kaikilla tilaus- ja maksuvaihtoehdoilla sekä kaikilla tärkeillä alustoilla kuten Apple iOS, Android, Windows Phone, selain, pelikonsoli tai älytelevisio.

Booxmedian teknologia on patentoitu ja kehitetty jakamaan turvallisesti ja luotettavasti televisiosisältöjä mihin hyvänsä internetiin kytkettyyn päätelaitteeseen. Vuonna 2009 perustettu Booxmedia on Nokia spin-off ja nopean kansainvälistymisen polulla. Booxmedian pääkonttori on Helsingissä, sen pääomistajuus toimivalla johdolla ja työntekijöillä, jonka lisäksi DNA Oy ja Alma Media Oyj ovat yhtiössä sijoittajina vähemmistöosuuksilla.

Lisätietoja: www.booxmedia.com ja TV-palvelun sivut www.booxtv.fi.

Logo Euro Media Group

Euro Media Group, Euroopan johtava tv-yhtiö toimii 7 maassa: Ranskassa (Euro Media France, DVS, S-TV), Belgiassa (Videohouse, Projectbuilders, Motionmakers, Eurolinks), Alankomaissa (United, Online Media, Hollandsehanden), Saksassa (Nobeo), Isossa-Britanniassa (CTV, ACS), Italiassa (3ZERO2) ja Sveitsissä (Livetools Technology). Yhtiö toimittaa asiakkailleen räätälöityjä kokonaisratkaisuja mediasisällön tuotantoon ja jakeluun broadcast- ja internet-ympäristöissä. Teknisenä integraattorina yhtiö toimii aktiivisesti kaikissa tuotantoketjun vaiheissa, kuvauksesta sisällön jakeluun. EMG omistaa Euroopan laajimman valikoiman tv-studioita sekä ulkolähetysautoja.

Lisätietoja: www.euromediagroup.com ja www.united4all.com.